Nitr00x skrev:Nej ingen extraljusgrill =) ta bort fordmärket och snyggatill ribban bakom
Hmm, kan det funka det? Ska fundera på saken.
I helgen var jag och föräldrarna i Eskilstuna på veteranbilsmarknad och där kom jag över en ganska ny (2007) uppsättning 14" vinterdäck som jag ska ha på plåtfälgarna i vinter. Nankang visserligen men de får duga så länge de håller. Hittade även en uppsättning 15" alu-fälgar till Scorpio med ganska trötta däck på (ca. 2-2,5mm) men 15"-däck är ganska billiga. Till sist hittade jag även en generator till en SAAB 9000 på 80A för en hundring. 10A ökning för att bara byta front och remskiva. Helt okej tycker jag. Tänkte tidigare skaffa en till Scorpio på 90A men de kostar ca. 4-500 på skroten enligt Bildelsbasen.
Var även in på Biltema på vägen ner (naturligtvis

) och köpte på mig lite krafs. Bland annat gummimattor, torkarblad, startkablar, nya skruvar till draget då de gamla är ganska slut, lite rostskydd och en "timer" till innerbelysningen (egentligen bara en kondensator förmodligen, skulle väl kunna fixa till själv, men den kostade bara 50 spänn)
Resan ner gick rätt bra (ca. 27 mil enkel resa, fick köra morsans Aerostar med husvagnen efter) men det blev värre hemåt. Ett lätt våbbel ideligen gjorde att jag fick byta med morsan efter 15 mil (trött, var i Hedemora då) och då gick den bättre efter vägen. Men när det var ca. 2-3 mil kvar hem (mellan Rättvik och Mora) så började den krångla igen ordentligt, men vi tog oss hem i alla fall. När vi kom hem visade det sig att höger bakdäck nästan var helt platt

. Det visade sig då att ventilen höll på att åka ur fälgen

. Inte konstigt att den gick som ett arsel efter vägen då

. Utöver det hade vi diverse problem med strålkastarsäkringen (standardfel, idiotisk ombyggnation för Sverige med strålkastarspolning med undermåligt elsystem) och Check Engine-lampan (Automat och alldeles för liten oljekylare, dessutom nu med dåligt lufttryck bak). Och sedan var farsan något sur som vanligt då han inte får köra för han saknar BE-kort (bara jag och morsan som har)
Imorgon ska jag dona med lite grejer och fixa upp lite bilder om jag hinner, hoppas på det bästa. BTW var det någon mer som var på Ekeby flygfält i Eskilstuna?